Volanta

ALFA ROMEO

ASTON MARTIN

AUDI

BENTLEY

BMW

BUGATTI

CADILLAC

CHEVROLET

CHRYSLER

CITROEN

DACIA

DAEWOO

DAF

DAIHATSU

DODGE

FERRARI

FIAT

FORD

HONDA

HUMMER

HYUNDAI

INFINITI

ISUZU

IVECO

JAGUAR

JEEP

KIA

LADA

LAMBORGHINI

LANCIA

LAND ROVER

LEXUS

MAN

MASERATI

MAYBACH

MAZDA

MERCEDES-BENZ

MG

MINI

MITSUBISHI

NISSAN

OPEL

PEUGEOT

PONTIAC

PORSCHE

PROTON

RENAULT

RENAULT TRUCKS

ROLLS-ROYCE

ROVER

SAAB

SCANIA

SEAT

SKODA

SMART

SSANGYONG

SUBARU

SUZUKI

TESLA

TOYOTA

VOLVO

VW
Volanta
Volantul masinii, numit popular de toti soferii "volanta", este un element al
transmisiei. Fiecare automobil este dotat cu volanta, aceasta piesa avand un rol
dublu. Volanta este montata in capatul vilbrochenului si are ca rol transmiterea fortei
de rotatie catre cutia de viteze, dar si rol de pornire a motorului. Mai precis,
electromotorul invarte volanta care, avand o greutate mare, prin inertia sa, invarte
vilbrochenul si toate pistoanele. Cel mai probabil nu aveti timp sa va uitati sub
capota masinii dumneavoastra pentru a vedea cum arata volanta.Volanta este un
disc greu de metal cu un gol in mijloc ce permite arborelui cotit sa treaca pe acolo.
Volantul reprezinta, alaturi de arborele cotit, una dintre cele mai importante piese ale
motorului cu ardere interna. Desi aceasta are mai multor scopuri, principalul sau
scop o reprezinta uniformizarea miscarii de rotatie a arborelui cotit. De asemenea,
prin intermediul sistemului de ambreiaj, volantul este responsabil si de transmiterea
cuplului motor catre sistemul de transmisie al autovehiculului.
Atunci cand vorbim despre uniformizarea miscarii de rotatie trebuie sa luam in calcul
faptul ca pistonul nu are un lucru mecanic continuu. Forta de apasare actioneaza
asupra arborelui cotit doar pe ceea ce numim noi cursa de destindere a pistonului.
Trebuie sa mai avem in vedere si faptul ca mecanismul format din biela si manivela
are o miscare alternativa, iar viteza este variabila, deci miscarea arborelui cotit nu
este una uniforma. De aici putem intelege rolul volantului. Pentru simplul fapt ca
masa volantului si inertia sunt foarte mari, acesta reuseste sa aduca miscarea
arborelui cotit in limite uniforme. Volantul este ca un fel de acumulator de energie
cinetica, acesta putand sa adune toata energia mecanica pe fiecare cursa de
destindere a pistoanelor.
Dar nu trebuie sa neglijam si al doilea rol al volantului, acela de a transmite cuplul
forta catre sistemul de transmisie al masinii. Volantul se foloseste de ambreiaj, discul
de ambreiaj fiind cuplat la volant pe partea dinspre motor, se cupleaza si la placa de
presiune dinspre cutia de viteze si astfel poate sa transmita forta pentru ca noi sa ne
putem utiliza automobilul la capacitate maxima.
Cu toate ca evolutia continua a motoarelor, in special cresterea performantelor
dinamice, are insa si efecte nedorite. Astfel, o consecinta imediata a cresterii cuplului
motor o constituie intensificarea vibratiilor din grupul moto-propulsor.
Asadar, atunci cand vine vorba despre schimbarea volantei trebuie luate in
considerare aspectele prezentate mai sus. Astfel de volante care sa ofere
performante ridicate la preturi accesibile tutoror se gasesc pe site-
ul www.autohut.ro . Acest site este foarte bine cunoscut pentru piesele auto de
calitate si ofertele de care dispun.
CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE