Supapa EGR

ALFA ROMEO

ASTON MARTIN

AUDI

BENTLEY

BMW

BUGATTI

CADILLAC

CHEVROLET

CHRYSLER

CITROEN

DACIA

DAEWOO

DAF

DAIHATSU

DODGE

FERRARI

FIAT

FORD

HONDA

HUMMER

HYUNDAI

INFINITI

ISUZU

IVECO

JAGUAR

JEEP

KIA

LADA

LAMBORGHINI

LANCIA

LAND ROVER

LEXUS

MAN

MASERATI

MAYBACH

MAZDA

MERCEDES-BENZ

MG

MINI

MITSUBISHI

NISSAN

OPEL

PEUGEOT

PONTIAC

PORSCHE

PROTON

RENAULT

RENAULT TRUCKS

ROLLS-ROYCE

ROVER

SAAB

SCANIA

SEAT

SKODA

SMART

SSANGYONG

SUBARU

SUZUKI

TESLA

TOYOTA

VOLVO

VW
Supapa EGR
EGR este o supapa controlata electronic si reprezinta acronimul de la Exhaust Gas
Recirculation, adica este piesa auto care ajuta la recircularea gazelor de evacuare.
Aceasta operatiune este necesara pentru reducerea emisiilor de oxizi de azot, care
se produc in timpul arderilor din interiorul motorului masinii, si scaderea
temperaturilor din camera de combustie.
Atat motoarele care folosesc benzina, cat si cele care folosesc motorina pe post de
combustibil, produc oxizi de azot (NOx – de aici si termenul de „noxe”, pe care il
folosim pentru a vorbi despre gaze nocive pentru sanatatea noastra). EGR-ul este
sistemul care permite reintroducerea gazelor rezultate in urma arderii inapoi in
galeria de admisie. Exista, totusi, o diferenta intre cele doua tipuri de motorizari. Mai
exact, motoarele diesel se caracterizeaza prin functionarea cu amestec sarac, adica
aerul necesar arderii in totalitate a motorinei este in exces. Arderile au loc la o
temperatura foarte ridicata, iar aceste doua caracteristici duc la o producere a unei
cantitati mai mari de oxizi de azot, ceea ce inseamna ca motoarele diesel sunt mai
poluante decat cele pe benzina. Insa, cu ajutorul EGR-ului are loc o scadere
semnificativa a emisiilor de NOx, astfel incat in aerul pe care il respiram ajung mai
putine gaze nocive pentru sanatatea noastra.
Principala componenta a unui sistem EGR este supapa de recirculare a gazelor
arse, care mai este numita si vana EGR. Cand au fost create, supapele EGR erau
cu actionare electro-pneumatica, ceea ce era foarte avantajos pentru partea
electronica a masinii, pentru ca o izola de componentele cu temperaturi mai inalte.
Astazi, motoarele moderne sunt dotate cu supape actionate electric si comandate
direct din unitatea de control electronica a motorului.
Principalul avantaj al supapelor EGR cu actionare electrica este timpul de raspuns
mai mic, care este sub 100 de milisecunde. Acest lucru este important atunci cand
conducatorul doreste un cuplu de motor maxim, adica atunci cand supara EGR are o
inchidere completa. Unele EGR-uri au in componenta lor mai multe tuburi centrale,
prin care circula gazele de evacuare. Lichidul de racire curge pe langa acestea si
preia, astfel, o parte din caldura gazelor de evacuare.
Principalul efect al unui EGR defect, care presupune situatia in care clapeta ramane
inchisa, iar gazele nu mai reusesc sa circule, ci sunt eliminate direct, imediat dupa
combustie este scaderea simtitoare a cuplului, ceea ce inseamna ca puterea masinii
este redusa.
Prin urmare, supapa EGR si intregul sistem prezinta caracteristici foarte importante,
ce determina ca achizitionarea unei supape EGR trebuie facuta in concordanta cu
recomandarile unui specialist.Site-ul online www.autohut.ro , detine cele mai de
calitate supape EGR de la cei mai buni producatori din lume, deci cu siguranta veti
gsai ceea ce cautati.
CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE