Sonda Lambda

ALFA ROMEO

ASTON MARTIN

AUDI

BENTLEY

BMW

BUGATTI

CADILLAC

CHEVROLET

CHRYSLER

CITROEN

DACIA

DAEWOO

DAF

DAIHATSU

DODGE

FERRARI

FIAT

FORD

HONDA

HUMMER

HYUNDAI

INFINITI

ISUZU

IVECO

JAGUAR

JEEP

KIA

LADA

LAMBORGHINI

LANCIA

LAND ROVER

LEXUS

MAN

MASERATI

MAYBACH

MAZDA

MERCEDES-BENZ

MG

MINI

MITSUBISHI

NISSAN

OPEL

PEUGEOT

PONTIAC

PORSCHE

PROTON

RENAULT

RENAULT TRUCKS

ROLLS-ROYCE

ROVER

SAAB

SCANIA

SEAT

SKODA

SMART

SSANGYONG

SUBARU

SUZUKI

TESLA

TOYOTA

VOLVO

VW
Sonda Lambda
Cand se aprinde martorul motor, orice sofer are o tresarire de teama. Cele mai negre scenarii se deruleaza in minte in drumul pana la service. Acolo afla ca sonda lambda s-a defectat. Din nou, soferul are o tresarire. Nu stie ce este sonda Lambda, dar suna ca si cum fara ea motorul s-ar dezintegra in cateva zile. Mecanicul il linisteste si ii prezinta o oferta. Soferul hotaraste sa cumpere piesa in regim propriu si intra pe epiesa.ro - cel mai mare magazin de piese auto online din Romania. Aici poate alege sonda care se potriveste masinii sale din cea mai vasta oferta de sonde Lambda, de la cei mai multi producatori de piese auto din lume, inclusiv de la producatorul care a introdus pe piata in 1976 sonda Lambda - Bosch. Daca nu gaseste singur piesa cautata, soferul are la dispozitie un intreg colectiv cu experienta, specializat in a identifica solutii si a gasi cele mai bune si ieftine sonde Lambda pentru masina sa.
Sonda Lambda este paznicul noxelor si antrenorul motorului care se asigura ca acesta da cea mai buna performanta, cu cel mai mic consum de combustibil. Desi numele are o rezonanta speciala in randul soferilor, putini dintre acestia stiu exact unde se afla si cu ce se ocupa Sonda Lambda. La majoritatea masinilor construite in ultimii 15 ani exista doua Sonde Lambda, fapt ce creeaza si mai multa nedumerire in randul conducatorilor auto fara afinitati mecanice. Pentru a intelege exact ce este sonda Lambda si care este aplicatia ei, trebuie sa va insusiti cateva cunostinte minime despre evacuarea gazelor din motor.
Sistemul de evacuare al masinii incepe chiar din inima motorului. Dupa combustie, in cursa de revenire, pistonul evacueaza gazele rezultate in urma arderii inspre galerie, reprezentata de 4, 6 sau 8 tevi de evacuare in functie de numarul de cilindri ai motorului. Urmeaza racordul flexibil, apoi toba de esapament primara in cadrul careia regasim catalizatorul, dar si sonda lambda. Catalizatorul preia si transforma gazele nocive eliberate in urma combustiei si reda in circuit dioxid de carbon si vapori de apa. Sonda lambda are rolul de a masura cantitatea de oxigen din gazele evacuate si ajuta calculatorul central la ajustarea amestecului de aer si combustibil folosite in procesul de ardere. In functie de autoturism, mai poate exista o a doua Sonda lambda imediat dupa catalizator. Urmeaza toba de esapament intermediara, care contine rezonatorul, numit si amortizorul de zgomot de mijloc. La capat, toba de esapament finala, compusa din muffler si teava de evacuare.
Sonda Lambda reprezinta un senzor mai complex amplasat pe traseul de evacuare si conectat la calculatorul central al masinii. Dupa ce identifica valorile oxigenului din gazele la intrarea in catalizator transmite masuratorile la calculatorul central care va modifica proportiile de aer si combustibil utilizate in timpul cobustiei, in functie de informatiile primite de la sonda Lambda. De la autoturismele care au iesit pe poarta fabricii cu norma de emisii poluante Euro 3, producatorii au inclus o a doua sonda Lambda, amplasat in aval de catalizator, care masoara eficienta acestuia. In mai putine cuvinte, rolul acestui senzor este de a reduce consumul de combustibil in corelatie cu reducerea nivelului de noxe eliberate in atmosfera.
Desi are o misiune benefica pentru masina si pentru mediul inconjurator, sonda Lambda se afla intr-o categorie de piese auto cu o durata de functionare relativ redusa. Producatorii recomanda verificarea sondei la fiecare 30.000 de kilometri parcursi sau dupa 3 ani de functionare. Si asta chiar daca durata de viata prevazuta de producatori este de 120.000 kilometri. Simptomele care evidentiaza defectiunea sondei Lambda nu sunt foarte specifice. In primul rand, masina pica testul emisiilor fara niciun drept de apel. Acest indiciu denota si faptul ca inclusiv catalizatorul ar putea fi deteriorat. Un alt simptom este functionarea nefireasca a motorului. Consumul se mareste brusc, iar performanta scade pronuntat – creeaza senzatia ca masina merge impinsa.
Cauzele care pot duce la disfunctionalitatea sondei Lambda sunt diverse. Cea mai uzuala amenintare pentru sonda Lambda este praful sau noroiul depus in timpul deplasarii. In aceasta situatie, sonda este defazata si trimite mesaje false catre calculatorul central al masinii. Sau se deterioreaza complet si nu mai transmite nicio informatie. In acest moment, teoretic, martorul galben de motor ar trebui sa se aprinda. Ulterior, intr-un service autorizat, printr-o diagnoza corecta se poate observa daca acest martor dezvaluie o problema la sonda Lambda sau la alte piese auto.
Pentru a achizitiona o sonda lambda noua, intra pe epiesa.ro, cel mai mare magazin de piese auto online din Romania. Poti opta pentru o piesa originala sau aftermarket, in functie de buget. Aici beneficiezi de cel mai convenabil pret pentru orice tip de masina ai nevoie. Cu siguranta vei gasi sonda Lambda Logan, sonda Lambda Ford Fiesta, sonda Lambda Opel Astra H, sonda Lambda Golf 5, sonda Lambda Hyundai i30 sau de la orice alta marca auto precum BMW, Mercedes, Volvo, Volkswagen, Nissan, Toyota, Skoda, Seat, Citroen, Peugeot, Fiat etc. Orice masina ai avea, aici gasesti piese auto potrivite. Avem grija sa cumperi exact ce iti trebuie. Alegerea ta tine doar de producatorul si, bineinteles, pretul care te avantajeaza. De exemplu, poti alege sa achizitionezi sonda Lambda Bosch sau sonda Lambda Delphi, poti sa optezi pentru o sonda Lambda Facet sau sonda Lambda Mobiletron și mulți alți producători precum Denso, Sidat, Topran, NGK, Calorstat, Magneti Marelli, Era, Febi Bilstein etc. din cea mai variata gama de piese auto existenta in Romania.
Beneficiezi de consultanta tehnica gratuita oferita de operatori cu vasta experienta. Poti opta pentru o livrare prompta prin curierat rapid, oriunde in tara, iar plata se poate face online sau prin ramburs la curier. Daca esti din Bucuresti, Oradea, Constanta, Ploiesti, Brasov, Cluj, Timisoara, Bacau, Iasi, Galati, Slatina, te așteptăm în magazinele epiesa.ro. Aici vei putea prelua personal piesele comandate online sau vei putea conta pe expertiza consultantilor nostri pentru a identifica cele mai bune si convenabile solutii pentru masina ta.
Daca te razgandesti, ai la dispozitie 14 zile sa returnezi produsele cumparate. Fara nicio explicatie, fara nicio suparare. Masina ta merita sa beneficieze de toata atentia ta, iar tu meriti un partener de nadejde cu care poti sa pleci la drum linistit. Nu e o promisiune. E o misiune.