Placute frana

Placute frana

La inceput a scartait usor. Apoi sunetul s-a accentuat si a devenit din ce in ce mai lung si mai grav. Fiecare franare dezvolta un disconfort auditiv si volanul a inceput sa traga intr-o parte sau alta. Asa se manifesta cel mai des niste placute de frana care isi traiesc ultimii kilometri si ultimele opriri. Nu este nicio tragedie – placutele de frana sunt consumabile si se comporta ca atare.

Pasii urmatori sunt simpli. Accesezi epiesa.ro, cel mai mare magazin de piese auto online din Romania cu cea mai cuprinzatoare gama de piese auto de la producatori din toata lumea pentru orice tip de masina. Cauta placutele de frana corespunzatoare modelului tau de masina si comanda. Cat despre operatiunea de schimbare a placutelor de frana, aceasta poate fi facuta si in regim propriu, optiune valabila pentru cei cu mai multa indemanare si inclinatie spre mecanica. Altfel, nu ar trebui sa te joci cu piesele care iti salveaza literalmente viata.

Sistemul de franare este singurul motiv pentru care oamenilor nu le este frica sa se urce in masini. Inca de cand omul a inventat roata, a avut nevoie si de un dispozitiv cu care sa o opreasca. Din momentul in care vehiculele au devenit prea grele si prea rapide pentru a putea fi oprite cu picioarele, oamenii au adaugat o frana. La inceput a fost un lemn cu care se apasa manual roata. Primul om care a prevazut un sistem de franare cu pedala a fost Maybach, la inceputul secolului. Sistemul de franare se baza atunci pe tamburi, ansamblu a carui structura se pastreaza chiar si in zilele noastre. Abia prin anii 50, Citroen a introdus in productia de serie sistemul de franare pe care il folosim si astazi bazat pe placute de frana cu etrieri si disc de frana. Acestea erau actionate prin niste cabluri pe care avansul tehnologic le-a inlocuit cu conducte hidraulice, actionate prin pompa centrala de frana, mult mai eficiente si mai sigure decat cablurile.

Sistemul de franare incepe de la pedala de frana si se incheie cu placutele de frana. In momentul actionarii pedalei de frana, pompa centrala de frana pulseaza lichid catre cele patru roti. Lichidul ajunge la etriere unde impng un piston care preseaza placutele de frana peste discul de frana, fapt ce incetineste viteza de rulare a masinii. Mai exista si varianta cu tambur si saboti de frana, o varianta veche de peste un secol care inca prezinta un mare, dar singur avantaj fata de sistemul placute-disc-etrier – durata de viata mai mare. In rest, daca vorbim despre eficienta franarii, placutele sunt net superioare tamburului. Multi producatori au preferat sa pastreze sistemul tambur-saboti pentru rotile din spate, intrucat in timpul franarii, rotile din fata sunt solicitate in procent de 70%, in timp ce rotile din spate depun doar 30% din efortul destinat opririi masinii.

Placutele de frana sunt formate dintr-un suport metalic si un material de frictiune care poate avea o compozitie diferita in functie de producator, de natura masinii si de preferinta soferilor. Exista placute cu material de frictiune semi-metalic, organcie sau ceramice, fiecare caz prezentand avantaje si dezavantaje. Azi, producatorii tind sa isi doteze masinile cu placute de frana ceramice, apreciate pentru durata lor de viata mai mare, pentru functionarea lor fina si silentioasa, insa contestate pentru eficienta scazuta la temperaturi mici. Placutele de frana semi-metalice sunt foarte populare printre pasionatii de masini sport, insa cele mai folosite placute de frana de catre soferul de zi cu zi sunt cele organice.

In categoria de piese auto pe care le numim consumabile, placutele de frana ocupa primele locuri. Se recomanda schimbarea lor la 20.000 de kilometri, dar avand in vedere ca majoritatea soferilor conduc in mediul urban, unde franarile sunt mai dese si mai ferme, viata placutelor poate fi de 10-15.000 de kilometri. Din fericire, acestea dau semnale in momentul in care trebuie schimbate. De la scartaitul fin, care semnifica inceputul sfarsitului, pana la sunetul ascutit si strident de fier pe fier, care poate insemna deja ca si discul de frana a fost deteriorat. Cea mai sigura verificare este cea vizuala. Se poate vedea cu ochiul liber nivelul materialului de frictiune si se poate aprecia daca este cazul sau nu ca placutele de frana sa fie inlocuite. Este obligatoriu ca aceste placute sa fie schimbate in tandem pe fiecare ax in parte. Altfel, riscati sa compromiteti directia masinii. Probabil ati observat ca volanul are momente in care trage dreapta sau stanga. O explicatie posibila ar fi o uzura inegala a placutelor. Ce poate cauza acest lucru? Discul de frana. Acesta poate fi afectat de placute schimbate mult prea tarziu, in acest fel apucand sa sape mai multe santuri in discul de frana. Daca acesta nu este schimbat impreuna cu placutele, va compromite si noile placute intr-un timp relativ scurt.

Daca vrei sa ai la dispozitie cea mai variata gama de piese auto de la cel mai mare magazin de piese auto online, ai ajuns unde trebuie. Aici ai sansa sa gasesti in cateva secunde piesele care se potrivesc masinii tale, placute de frana Golf 4, placute de frana BMW E46, placute de frana Ford Focus, placute de frana Passat, placute de frana audi a4, placute de frana Logan, placute frana opel astra g, placute frana skoda octavia 2 sau orice alte placute de frana de la producatori auto precum Mercedes, Renault, Hyundai, Nissan, Peugeot, Citroen, Fiat, Volvo, Suzuki, Honda, Toyota, Kia etc.

Poti opta pentru producatorul tau preferat de piese auto. Aici gasesti cu siguranta placute frana ATE, placute de frana Delphi, placute de frana Roadhouse, placute de frana Pagid, dar si de la Valeo, Wagner, Zimmerman, Bosch, Comline, LPR si zeci de alti producatori de piese auto.

Plaseaza comanda si alege optiunea de plata preferata. Poti sa achiti direct cu cardul sau poti plati ramburs la curier, care va veni la tine in cel mai scurt timp posibil de la depunerea comenzii. In acelasi timp, poti vizita oricand reteaua de magazine epiesa.ro in principalele orase ale tarii, de unde poti ridica personal produsele si unde te poti consulta cu expertii nostri. Siguranta ta este pentru noi la fel cum e epiesa.ro pentru topul magazinelor de profil – pe primul loc!

GAMA VARIATA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE
© 2013 - 2022 autohut.ro - Toate drepturile rezervate