Rulment roata

ALFA ROMEO

ASTON MARTIN

AUDI

BENTLEY

BMW

BUGATTI

CADILLAC

CHEVROLET

CHRYSLER

CITROEN

DACIA

DAEWOO

DAF

DAIHATSU

DODGE

FERRARI

FIAT

FORD

HONDA

HUMMER

HYUNDAI

INFINITI

ISUZU

IVECO

JAGUAR

JEEP

KIA

LADA

LAMBORGHINI

LANCIA

LAND ROVER

LEXUS

MAN

MASERATI

MAYBACH

MAZDA

MERCEDES-BENZ

MG

MINI

MITSUBISHI

NISSAN

OPEL

PEUGEOT

PONTIAC

PORSCHE

PROTON

RENAULT

RENAULT TRUCKS

ROLLS-ROYCE

ROVER

SAAB

SCANIA

SEAT

SKODA

SMART

SSANGYONG

SUBARU

SUZUKI

TESLA

TOYOTA

VOLVO

VW
Rulment roata
Rulmentii pentru roti sunt fie cu bile, fie cu role cu role conice. In general, rulmentii
cu roti din fata folosesc un rulment cu bile, deoarece un rulment cu bile cu forma
unghiulara va accepta sarcini mai mari decat un rulment de tip Conrad. Un rulment
cu role conice va accepta atat o sarcina radiala, cat si o forta de tractiune. Unele osii
din spate vor avea un set de rulmenti de tip cartus care sa contina fie un set cu role,
fie un set cu role conice. Acestea ajuta rotile sa se roteasca rapid cu cat mai putina
frecare posibil. Acestea sunt utilizate pe toate tipurile de vehicule, de la biciclete la
avioane si masini.
Rulmetul rotii este exact un rulment care se afla in interiorul butucului rotii. Butucul
leaga roata de restul masinii si rulmentul asigura o frecare cat mai mica a rotii. Ca
orice rulment, acesta are numeroase bile inauntru lubrifiate tot timpul. Cu trecerea
vremii, uleiul care lubrifiaza isi pierde din calitati si bilele vor incepe sa se frece intre
ele. Atunci, rulmentul mai are foarte putin de trait.
Un rulment de roata care nu este reglat poate reduce durata de viata a rulmentului și
poate afecta chiar si alte piese auto. Acesta afecteaza functionarea si durata de
viata a axului, a etansarii rotilor si a componentelor de frana. Este important sa
reglati jocul rulmentului la specificatiile corespunzatoare. Daca setul de lagar este
reglat prea slab sau prea strans, acesta poate provoca esec prematur. Reglarea
lagarului nu a devenit critica pentru performanța de franare pana la introducerea
franelor cu disc. Etrierul este montat direct pe articulatia de directie, iar daca jocul ar
fi prea mare, acesta ar face ca pistonul sa cedeze inapoi in etriere, ducand la o
deplasare excesiva a pedalei.
Atunci cand inlocuiti rulmentii de roti, este extrem de important sa folositi
componente de inalta calitate pentru piata pieselor de schimb. Rulmentii de calitate
superioara pot sa nu se potriveasca destul de bine aplicatiei, ceea ce poate cauza
probleme cu endplay-ul. Acest lucru poate provoca probleme de conducere care pot
insemna reveniri intr-un service auto foarte costisitoare.
Pentru a evita deteriorarea noului rulment, cursa interioara a lagarului trebuie
apasata cu grija pe un arbore, iar cursa exterioară este presata in alezaj. Ciocnirea
unui lagar in loc poate duce la rotirea sau lovirea bilelor in urma cursei rulmentilor si
la producerea unei defectiuni premature.
Asadar, recomandarile specialisitor in piese auto, spun ca cel mai indicat este sa
cumparati rulmenti pentru roti doar de calitate, acestia fiind trecuti printr-o sumedenie
de teste si incercari astfel incat rezistenta acestora sa fie cunoscuta. Site-
ul www.autohut.ro, dispune de o gama larga de astfel de rulmenti si multe alte piese
auto la preturi foarte bune.
CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE