Kit distributie

ALFA ROMEO

ASTON MARTIN

AUDI

BENTLEY

BMW

BUGATTI

CADILLAC

CHEVROLET

CHRYSLER

CITROEN

DACIA

DAEWOO

DAF

DAIHATSU

DODGE

FERRARI

FIAT

FORD

HONDA

HUMMER

HYUNDAI

INFINITI

ISUZU

IVECO

JAGUAR

JEEP

KIA

LADA

LAMBORGHINI

LANCIA

LAND ROVER

LEXUS

MAN

MASERATI

MAYBACH

MAZDA

MERCEDES-BENZ

MG

MINI

MITSUBISHI

NISSAN

OPEL

PEUGEOT

PONTIAC

PORSCHE

PROTON

RENAULT

RENAULT TRUCKS

ROLLS-ROYCE

ROVER

SAAB

SCANIA

SEAT

SKODA

SMART

SSANGYONG

SUBARU

SUZUKI

TESLA

TOYOTA

VOLVO

VW
Kit distributie
Orice masina are un program prestabilit al reviziilor, in functie de recomandarile producatorilor. Astfel, avem reviziile anuale, schimbul de ulei, inlocuirea filtrului de ulei, filtrului de combustibil, filtrului de aer, filtrului de polen. In acelasi timp, daca tot ati ajuns cu masina in service este de bun augur si o verificare la diferite alte piese auto precum placutele de frana sau discurile de frana. Insa exista o revizie mai amanuntita o data la 5 ani sau la intr-un interval cuprins intre 60.000 si 100.000 de kilometri. Schimbarea curelei distributie.
Kitul de distributie contine cureaua si rola intinzatoare. Ambele isi pot pierde din proprietati dupa un timp si se manifesta prin zgomote nefiresti sub capota. Pentru a intelege exact rolul fiecarei componente in parte, trebuie sa lamurim cateva aspecte generale legate de sistemul de distributie a masinii. Cea mai importanta componenta a acestui sistem este cureaua de distributie. Atentie! A nu se confunda cu cureaua de accesorii. Cureaua de distributie face legatura dintre arborele cotit si axul cu came, care opereaza deschiderea si inchiderea valvelor. Exista masini la care se foloseste un lant de distributie, care este mai rezistent si are o durata de viata net superioara curelei. Sistemul de distributie este protejat de o carcasa, motiv pentru care multi soferi uita efectiv ca exista si ca are nevoie de revizie. Din acest motiv, americanii mai numesc cureaua de distributie – cureaua uitata. Alt nume mult mai potrivit pe care il folosesc peste ocean este cureaua de sincronizare si se refera la sincronizarea perfecta a miscarilor dintre arborele cotit si axul cu came. In continuarea vibrochenului, odata cu actionarea curelei de distributie, se actioneaza si cureaua de accesorii. Piesa care invarte aceasta curea este fulia curea arbore cotit.
Revizia sistemului de distributie, la care putem adauga si schimbarea curelei de accesorii si a fuliei se face la anumite perioade de timp si distante parcurse, in functie de recomandarile fiecarui producator. Cea mai intalnita recomandare conditioneaza schimbarea kitului de distributie la 60.000 de kilometri, Alti producatori mai generosi au setat revizia distributiei la 90.000 de kilometri. Dar exista soferi care, indiferent de recomandari, nu o schimba decat daca pica. Dar aici marea problema. Ruperea curelei de distributie poate avea doua efecte asupra motorului – niciunul sau distrugere completa.
Cea mai mare problema pe care o poate intampina un ax cu came este ruperea curelei sau a lantului de distributie. Arborele cu came ingheata in pozitie, lasand supapele deschise prada pistoanelor care isi continua miscarile provocata de ardere. Consecintele pot fi echivalente cu dauna totala pentru motorul masinii. Aici deja intervine norocul innascut al soferului. Pagubele depind de turatia la care se rupe cureaua, dar si de pozitia axului cu came in momentul blocarii. Pentru a nu se ajunge la aceasta veritabila ruleta ruseasca in interiorul motorului, trebuie sa ne asiguram ca lantul de distributie sau cureaua sunt inlocuite la timp, in cazul in care prezinta un grad de uzura crescut. De asemenea, piesele noi trebuie sa fie calitative, iar montajul lor trebuie realizat de un mecanic cu experienta.
Se recomanda ca in momentul schimbului curelei de distributie sa fie schimbata si pompa de apa. Nu e o regula scrisa de producatori, ci mai degraba o lege nescrisa a mecanicilor care s-au trezit cu masinile intoarse in service dupa 10-20.000 de kilometri de la schimbul curelei de distributie, cu defectiuni la pompa de apa. De aceea, este mult mai practic sa schimbati pompa de apa simultan cu kitul de distributie, iar motivul principal este urmatorul: pompa de apa este o piesa mult prea ieftina si destul de imprevizibila pentru a risca sa nu o schimbati atunci cand aveti ocazia.
O alta dilema a soferilor care merita analizata este urmatoarea: care distributie e mai buna, pe lant sau pe curea? In primul rand, trebuie sa constientizam faptul ca majoritatea autoturismelor de clasa medie si mica, folosesc cureaua de distributie pe curea. De ce? E mai silentioasa, spun ei. Carcotasii au alt raspuns: ar fi mai profitabila pentru producatori care sunt constienti de durata de viata redusa a curelei. Sistemul pe lant are intr-adevar o durata de viata superioara – conform unor pareri, pana la 300.000 de kilometri in regim de utlizare intens. Producatorii care opteaza pentru distributia pe lant sunt BMW, Mercedes, Porsche, Infiniti, Lexus, Subaru si Lamborghini.
Exista insa si modele cu distributie pe lant lansate de producatorii care, de regula, folosesc cureaua de distributie. De exemplu, anumite serii de Ford Mondeo sau Volkswagen Touareg. Singura bila neagra pe care o poate primi lantul este destul de importanta. Producatorii ne asigura ca lantul nu se rupe cel putin 300.000 de kilometri. Dar daca, totusi, in urma unui stres mecanic, precum functionarea fara ulei suficient, lantul se rupe? Unii mecanici considera ca daunele provocate de un lant rupt pot compromite total motorul, pe cand la curea mai ai o sansa.
Pentru a fi sigur ca vei achizitiona exact ce ai nevoie, intra pe epiesa.ro, cel mai mare magazin de piese auto online si cauta kitul de distributie potrivit masinii tale. Consultantii nostri iti pun la dispozitie expertiza lor si te vor ajuta sa gasesti solutia perfecta pentru autoturismul tau, fie ca vorbim despre kit distributie Logan, kit distributie Golf 4, kit distributie Golf 5, kit distributie Opel Astra G, kit distributie BMW E90, kit distributie Audi a4 sau orice alt kit distributie de la producatori auto precum Mercedes, Renault, Hyundai, Nissan, Peugeot, Citroen, Fiat, Volvo, Suzuki, Honda, Toyota, Kia etc.
Poti opta pentru producatorul tau preferat de piese auto. Aici gasesti cu siguranta kit distributie Corteco, kit distributie Dayco, kit distributie NTN, kit distributie INA, dar si de la SWAG, Febi Bilstein, SKF, Autlog si zeci de alti producatori de piese auto.
Plaseaza comanda si alege optiunea de plata preferata. Poti sa achiti direct cu cardul sau poti plati ramburs la curier, care va veni la tine in cel mai scurt timp posibil de la depunerea comenzii. In acelasi timp, poti vizita oricand reteaua de magazine epiesa.ro in principalele orase ale tarii, de unde poti ridica personal produsele si unde te poti consulta cu expertii nostri. Ai 14 zile la dispozitie sa te razgandesti si iti primesti banii inapoi. Confortul, satisfactia si siguranta ta sunt prioritatile noastre.