Injectoare

ALFA ROMEO

ASTON MARTIN

AUDI

BENTLEY

BMW

BUGATTI

CADILLAC

CHEVROLET

CHRYSLER

CITROEN

DACIA

DAEWOO

DAF

DAIHATSU

DODGE

FERRARI

FIAT

FORD

HONDA

HUMMER

HYUNDAI

INFINITI

ISUZU

IVECO

JAGUAR

JEEP

KIA

LADA

LAMBORGHINI

LANCIA

LAND ROVER

LEXUS

MAN

MASERATI

MAYBACH

MAZDA

MERCEDES-BENZ

MG

MINI

MITSUBISHI

NISSAN

OPEL

PEUGEOT

PONTIAC

PORSCHE

PROTON

RENAULT

RENAULT TRUCKS

ROLLS-ROYCE

ROVER

SAAB

SCANIA

SEAT

SKODA

SMART

SSANGYONG

SUBARU

SUZUKI

TESLA

TOYOTA

VOLVO

VW
Injectoare
Injectorul este pe scurt o supapa controlata electronic care trimite combustibil catre
camera de ardere sub forma unei pulbere foarte fine. Injectorul primeste combustibil
din rampa de inalta presiune si are capacitatea de a se deschide si inchide de mai
multe ori pe secunda. Toate actiunile lui sunt controlate electronic de catre ECU.
Majoritatea sistemelor de injectie actuale sunt multi-punct, adica au un injector pe
fiecare cilindru, fiecare controlat individual. Injectoarele sunt montate in chiulasa
astfel incat capatul care pulverizeaza combustibilul sa se afle in interiorul cilindrului.
Acest tip de injectie se numeste injectie directa.
Semnele prin care ne dam seama ca injectoarele prezinta ceva probleme pot
provoca urmatoarele simptome descries mai jos.
Motorul nu mai ofera acelasi randament: un injector defect poate face motorul sa
dea rateuri. Acest lucru se explica deoarece motorul foloseste un injector pe fiecare
cilindru in parte, un injector defect nu va opri motorul. Daca motorul “pierde” un
cilindru, se va observa lipsa de putere, acceleratie slaba si motorul va tremura si va
transmite vibratii caroseriei. Inclusiv sunetul motorului se va schimba.
Check-engine se va aprinde in bord: motoarele din ziua de azi au senzori pentru
fiecare operatiune. Fii sigur ca check-engine se va aprinde in secunda in care un
injector nu va mai functiona in parametrii, pentru ca senzorii vor avea alte rezultate
care nu se vor potrivii cu cele dupa care masina trebuie sa ruleze. Un motor care da
rateuri poate distruge destul de repede catalizatorul, asa ca nu amana mult intrarea
cu masina in service pentru investigatii.
Masina porneste greu si nu-si tine ralantiul: dupa cum am spus, injectorul trebuie sa
se inchida si sa se deschida de zeci de ori pe secunda. Un injector defect poate
pierde abilitatea de a se inchide ceea ce inseamna ca in cilindrul cu injectorul defect
benzina va fi tot timpul prezenta. Un amestec bogat de combustibil va face motorul
sa mearga defectuos, in cazuri rare cilindrul se poate umple cu combustibil cand
masina este lasata peste noapte, lucru care poate distruge motorul cand incerci sa il
pornesti.
Masina consuma mai mult: injectorul isi pierde capacitatea de a crea acea pulbere
de combustibil fina si in locul ei benzina/motorina curge pur si simplu, cantitatea este
mai mare decat in cazul pulberii, de aici si consumul crescut.
Fum negru pe evacuare: fumul negru apare atunci cand procesul de ardere este
incomplet si mult combustibil ramane nears.
Datorita caracteristicilor prezentate mai sus, achizitia de injectoare trebuie facuta cu
mare atentie. Este piesa de care depind performantele motorului, fapt ce isi explica
preturilor lor destul de mari. Dar deoarece este o piesa vitala, trebuie cumparata de
pe site-uri care sunt specilizate doar pe piese auto si detin nenumarate certificari si
verificari pentru intreaga marfa. Cel mai recomandat site pentru injectoare si orice
alte piese auto este www.autohut.ro.
CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE