Discuri frana

Discuri frana

Abia ai schimbat placutele de frana, dar masina continua sa se comporte ciudat. Simti vibratii in volan in timpul franarii la viteze mai mari si masina trage stanga sau dreapta, iar pastrarea deplasarii in linie dreapta se face cu mari eforturi. Noile placute de frana se uzeaza foarte rapid si inegal. Diagnosticul pentru aceste simptome ar putea fi ovalizarea si deteriorarea discurilor de frana.

Pasii urmatori sunt simpli. Accesezi epiesa.ro, cel mai mare magazin de piese auto online din Romania cu cea mai cuprinzatoare gama de piese auto de la producatori din toata lumea pentru orice tip de masina. Cauta discurile de frana corespunzatoare modelului tau de masina si comanda. Cat despre operatiunea de schimbare a discurilor de frana, aceasta are un nivel mediu de dificultate si poate fi facuta si in regim propriu. Recomandarea noastra este ca operatiunea sa fie facuta intr-un service specializat. Orice greseala este de neconceput in interventiile la sistemul de franare. Nu ar trebui sa te joci cu piesele care iti salveaza literalmente viata.

Sistemul de franare este singurul motiv pentru care oamenilor nu le este frica sa se urce in masini. Inca de cand omul a inventat roata, a avut nevoie si de un dispozitiv cu care sa o opreasca. Din momentul in care vehiculele au devenit prea grele si prea rapide pentru a putea fi oprite cu picioarele, oamenii au adaugat o frana. La inceput a fost un lemn cu care se apasa manual roata. Primul om care a prevazut un sistem de franare cu pedala a fost Wilhelm Maybach, la inceputul secolului. Sistemul de franare se baza atunci pe tamburi, ansamblu a carui structura se pastreaza chiar si in zilele noastre. Abia prin anii 50, Citroen a introdus in productia de serie sistemul de franare pe care il folosim si astazi bazat pe placute de frana cu etrieri si discuri de frana. Acestea erau actionate prin niste cabluri pe care avansul tehnologic le-a inlocuit cu conducte hidraulice, actionate prin pompa centrala de frana, mult mai eficiente si mai sigure decat cablurile.

Sistemul de franare incepe de la pedala de frana si se incheie cu placutele de frana. In momentul actionarii pedalei de frana, pompa centrala de frana pulseaza lichid catre cele patru roti. Lichidul ajunge la etriere unde imping un piston care preseaza placutele de frana peste discul de frana, fapt ce incetineste viteza de rulare a masinii. Mai exista si varianta cu tambur si saboti de frana, o varianta veche de peste un secol care inca prezinta un mare, dar singurul avantaj fata de sistemul placute-disc-etrier – durata de viata mai mare. In rest, daca vorbim despre eficienta franarii, placutele sunt net superioare tamburului. Sistemul tambur-saboti inca mai poate fi intalnit la masini pentru puntea din spate, intrucat in timpul franarii, rotile din fata sunt solicitate in procent de 70%, in timp ce rotile din spate depun doar 30% din efortul destinat opririi masinii.

Discurile de frana sunt de mai multe feluri, fapt datorat de evolutia lor continua pentru a asigura o franare cat mai prompta si o durata de viata cat mai mare. Primele discuri de frana aparute reprezinta un disc metalic turnat dintr-o bucata, fara orificii de aerisire. Problema lor a fost si este supraincalzirea. Motivul acestei supraincalziri este transferul de energie realizat in momentul opririi masinii. Franarea transforma energia cinetica a masinii in energie termica. Aceasta se manifesta in special asupra discurilor de frana care se incing la temperaturi ce pot atinge 200 de grade Celsius in mod obisnuit, pana la 800 de grade Celsius in cazuri si conditii exceptionale. De aceea, franarile repetate pe care le intalnim intr-un trafic aglomerat sau la o coborare pe serpentine pot stresa termic peste masura discurile de frana si a celorlalte componente, ajungand chiar la fierberea lichidului de frana.

Acesta va absorbi umiditatea din atmosfera, va forma bule de aer pe circuit si va face sistemul de franare imprevizibil. Pentru a evita aceste consecinte, producatorii de discuri de frana le-au refacut structura pentru a permite o aerisire sporita. Astfel, au aparut discurile de frana ventilate, cele instalate astazi la majoritatea masinilor. Au o durata de viata mai lunga, dar au si ele un termen de valabilitate. Specialistii recomanda ca dupa inlocuirea a trei seturi de placute de frana, sa fie inlocuite si discurile. Altfel, tot sub efectul termic, acestea se vor ovaliza si vor compromite directia si performantele de franare ale masinii tale. Mult mai rar se pot intalni cazuri de discuri de frana crapate. Un alt semnal mai subtil care solicita schimbarea discurilor de frana este dat de santurile sapate de placutele de frana, care si-au imprimat modelul pe disc. De altfel, trebuie sa fim atenti la „buza” discului – marginea exterioara. Daca aceasta depaseste in relief 1mm, este un avertisment clar ca discurile trebuie schimbate. Un alt indiciu este si ruginirea discurilor, chiar daca masina este utilizata constant. In orice caz, schimbarea discurilor presupune obligatoriu si schimbarea placutelor de frana.

Pentru a fi sigur ca vei achizitiona exact ce ai nevoie, intra pe epiesa.ro, cel mai mare magazin de piese auto online si cauta discurile de frana potrivite masinii tale. Consultantii nostri iti pun la dispozitie expertiza lor si te vor ajuta sa gasesti solutia perfecta pentru autoturismul tau, fie ca vorbim despre discuri frana Logan, discuri frana Golf 4, discuri frana Golf 5, discuri frana Opel Astra G, discuri frana BMW E90, discuri frana Audi a4 sau orice alte discuri de frana de la producatori auto precum Mercedes, Renault, Hyundai, Nissan, Peugeot, Citroen, Fiat, Volvo, Suzuki, Honda, Toyota, Kia etc.

Poti opta pentru producatorul tau preferat de piese auto. Aici gasesti cu siguranta discuri de frana ATE, discuri de frana Bosch, discuri de frana Roadhouse, discuri de frana SBS, dar si de la LPR,ABE, Zimmerman, Jurid, QWP si zeci de alti producatori de piese auto.

Plaseaza comanda si alege optiunea de plata preferata. Poti sa achiti direct cu cardul sau poti plati ramburs la curier, care va veni la tine in cel mai scurt timp posibil de la depunerea comenzii. In acelasi timp, poti vizita oricand reteaua de magazine epiesa.ro in principalele orase ale tarii, de unde poti ridica personal produsele si unde te poti consulta cu expertii nostri. Ai 14 zile la dispozitie sa te razgandesti si iti primesti banii inapoi. Confortul, satisfactia si siguranta ta sunt prioritatile noastre.

GAMA VARIATA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE
© 2013 - 2022 autohut.ro - Toate drepturile rezervate