Compresor aer conditionat

Compresor aer conditionat

Sistemul de climatizare auto are rolul de a raci aerul din interiorul unei masini. inainte de aparitia acestui sistem de aer conditionat aerisirea se facea exclusiv prin deschiderea geamurilor: aerul de afara intra, mai ales cand automobilul era in miscare, si racea habitaclul. insa in perioadele extrem de calde temperaturile din interior erau aceleasi cu cele din exterior. Climatizarea auto functioneaza in acelasi mod ca si alte aparate de aer conditionat si asigura racirea si purificarea aerului din interiorul masinii. Componentele principale care trebuie mentionate sunt in număr de trei: un compresor, un condensator si un evaporator. Rolul compresorului AC este de a comprima si recircula agentul frigorific sub forma gazoasa. Compresorul, este antrenat de propulsorul automobilului, prin intermediul unei curele, dar poate fi si cu actionare electrica. Cuplarea si decuplarea compresorului se face prin intermediul unui ambreiaj electromagnetic care se gaseste in interiorul fuliei de antrenare. Agentul frigorific contine si ulei care asigura lubrifierea compresorului in timpul functionarii. Condensorul are rol de schimbator de caldură, scopul lui fiind acela de a disipa caldura colectata din interiorul habitaclului in mediul inconjurator. Acesta are doua orificii, unul de intrare, prin care este adus agentul frigorific sub forma gazoasa si unul de iesire, prin care agentul frigorific este trimis sub forma de lichid catre evaporator. Supapa de expansiune este legatura dintre circuitul de inalta presiune si cel de joasa presiune. Aceasta este utilizata pentru a controla debitul de agent frigorific ce intra in evaporator in functie de temperatura agentului frigorific la iesire din evaporator. Reglarea debitului se face mecanic, fara control electronic. Evaporatorul are constructie similara cu cea a condensorului, fiind tot un transformator de caldura. Rolul acestuia este de a permite evaporarea agentului frigorific. Evaporatorul are o suprafata de contact mare cu aerul, ceea ce faciliteaza transferul caldurii catre agentul frigorific. Datorita absortiei de caldura si a scaderii presiunii agentul frigorific se transforma in gaz. Fluxul de aer rece dinspre evaporator catre habitaclu este reglat cu ajutorul unui ventilator. La sistemele de aer conditionat manuale conducatorul auto controleaza temperatura din habitaclu prin setarea ventilatorului la o viteza mai mare sau mai mica. Evaporatorul, supapa de expansiune si ventilatorul fac parte din sistemul integrat pozitionat intre compartimentul motor si habitaclu. Compresorul, condensorul si ventilatorul de racire sunt pozitionate in compartimentul motor. Site-ul autohut.ro, dispune de o gama vasta de compresoare si supape regulatoare, toate avand preturi foarte mici iar raportul de calitatii in raport cu pretul este unul avantajos. Sunt printre cei mai pregatiti in domeniul de piese auto, fapt ce este datorat aprecierilor si feedback-urilor pozitive din partea clientilor.
CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE
© 2013 - 2020 autohut.ro - Toate drepturile rezervate