Bujii incandescente

Bujii incandescente

Mai toate motoarele diesel din zilele noastre au bujii incandescente, cate una pentru fiecare cilindru. Bujia incandescenta nu este, practic, o bujie, ci mai degraba un incalzitor. Este o piesa metalica cu o rezistenta in interior ce reactioneaza la curentul electric. Bujia incandescenta nu face aprindere permanenta ca in cazul unei bujii obisnuite la motoarele pe benzina. De fapt, este un element extrem de putin utilizat in functionarea unui motor. De exemplu, daca temperatura exterioara este ridicata, sa zicem peste 25 de grade, bujia incandescenta nu functioneaza deloc. De unde si rolul sau de "ajutor" in pornirea motorului, nu de element care merge non-stop. Cand temperatura este negativa, cand motorul este rece, compresia aerului in piston nu reuseste sa produca o caldura atat de mare incat sa aprinda motorina pulverizata de injector. Din cauza ca motorul este rece, caldura se disipa in metalele din jur, adica piston, camasa, biela. In astfel de momente, in care aerul este prea rece si compresia nu duce la aprindere, intra in functiune bujia incandescenta. Unul dintre senzorii motorului isi da seama ca temperatura este rece si, la punerea contactului, inainte de pornirea efectiva a motorului, actioneaza bujia care se aprinde in camera de compresie. Practic, timp de cateva secunde sta aprinsa si incalzeste atmosfera. Iar cand electromotorul invarte motorul si se produce compresia, va fi suficienta caldura incat sa se produca aprinderea motorinei prin compresie. Bujia incandescenta depinde de senzorul care simte ca motorul are nevoie de caldura produsa de ea. Daca acel senzor este stricat, s-ar putea sa avem surprize neplacute iarna si sa nu putem porni masina, deoarece senzorul simte ca este cald, desi, in realitate, temperatura este negativa. Bujiile oricum sunt predispuse la a se strica in timp. Capul incandescent se afla mereu in camera de compresie si, in timp, se acopera de calamina, depuneri si funingini. Motoarele diesel mai vechi si care au multi kilometri la bord, incep sa faca figuri iarna, pentru ca bujiile sunt acoperite si, chiar daca sunt incalzite, nu se mai inrosesc si nu mai produc caldura suficienta ca sa permita aprinderea aerului comprimat. In momentul in care motorul este cald, bujia nu se va incalzi deloc, iar motorul va porni fara probleme. Dar chiar daca nu e folosita, se uzeaza si devine tot mai murdara, in timp devenind inutila si va trebui schimbata. Cand vine vorba despre schimbarea bujiilor incadescente preturile acestora pot varia foarte mult de la producator la producator. Site-ul www.autohut.ro are o varitate de bujii incandescente potrivite pentru stilurile de sofat, iar preturile acestora in raport cu calitatea sunt avantajoase.
CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE
© 2013 - 2020 autohut.ro - Toate drepturile rezervate