Aripa

ALFA ROMEO

ASTON MARTIN

AUDI

BENTLEY

BMW

BUGATTI

CADILLAC

CHEVROLET

CHRYSLER

CITROEN

DACIA

DAEWOO

DAF

DAIHATSU

DODGE

FERRARI

FIAT

FORD

HONDA

HUMMER

HYUNDAI

INFINITI

ISUZU

IVECO

JAGUAR

JEEP

KIA

LADA

LAMBORGHINI

LANCIA

LAND ROVER

LEXUS

MAN

MASERATI

MAYBACH

MAZDA

MERCEDES-BENZ

MG

MINI

MITSUBISHI

NISSAN

OPEL

PEUGEOT

PONTIAC

PORSCHE

PROTON

RENAULT

RENAULT TRUCKS

ROLLS-ROYCE

ROVER

SAAB

SCANIA

SEAT

SKODA

SMART

SSANGYONG

SUBARU

SUZUKI

TESLA

TOYOTA

VOLVO

VW
Aripa
Daca ar exista un top al celor mai schimbate piese auto, imediat dupa filtre si placute de frana - pe care oricum le putem considera consumabile - avem un element de caroserie care si-ar gasi un loc fruntas. De la parcari nereusite, ale tale sau ale altora, pana la accidente minore in trafic, cele mai multe din cauza neacordarii prioritatii, din nou, vina ta sau altora. Fie ca vorbim de accidente ceva mai serioase, cu greu ne putem imagina un impact in care sa nu fie afectata aceasta piesa de caroserie: aripa.
La o prima vedere, aripa este doar o bucatica din ansamblul caroseriei, care respecta si intregeste design-ul autoturismului, fara un rol predefinit in functionarea propriu-zisa a masinii, ca in cazul pieselor mecanice. Cu toate acestea, o masina fara una din aripi devine un pericol pentru trafic. Atat pentru celelalte masini sau pietoni, cat mai ales pentru motorul masinii de pe care lipseste. Asadar, desi subestimata, rolul principal al aripii este de protectie. Aripa protejeaza ceilalti participanti la trafic de pietrele de pe carosabil pe care le poate arunca roata masinii in celelalte autoturisme sau in pietonii aflati pe trotuar. Un drum denivelat sau pietruit, o ulita acoperita de noroi, pot deveni un pericol chiar pentru motorul masinii sau celelalte componenta aflate sub capota, in lipsa uneia dintre aripile rotilor din fata. Sistemul aripa – contraaripa creeaza un spatiu de protectie in jurul rotii, formand o bariera eficienta intre anvelopa si motor.
Aripile fata sunt responsabile si de mentinerea unui mediu curat, in compartimentul motorului, sub capota. Pentru a intelege mai bine efectele benefice ale aripilor, se pot studia masinile de teren inalte, cu aripi de dimensiuni reduse sau absente, al caror motor poate fi inundat in noroi, dupa o cursa off road.
Fiecare masina are 4 aripi, fiecare aripa avand o constructie speciala destinata rotii pe care o serveste. Aripile din fata, de regula, sunt piese individuale, detasabile, fara sa fie sudate la alte elemente de caroserie. Desi sunt identice, aripile din fata au o constructie simetrica, in oglinda. De aceea, este foarte important sa observati sau sa specificati cu atentie pe ce parte se potriveste aripa pe care aveti de gand sa o cumparati de la un magazin de piese auto online. Cu siguranta veti observa in descrierea tehnica a aripii pozitia destinata montarii: aripa stanga fata sau aripa dreapta fata.
In cazul aripilor din spate, in afara de cateva exceptii, acestea sunt parte integranta ale unei parti mai mari de caroserie. Aripa spate poate fi sudata de prag, de stalpii din spate ai masinii si, in unele cazuri, chiar de marginea plafonului masinii. Din acest motiv, reabilitarea aripii din spate este un procedeu mai complicat care poate duce la repararea si revopsirea unei parti substantiale din caroserie. In cazul masinilor cu 3 usi, partea laterala a caroseriei poate fi compusa doar din 3 piese: aripa fata, portiera si restul caroseriei, sudata sau turnata din fabrica intr-o singura piesa care include aripa spate, pragurile, stalpul spate si cadrul plafonului. Exista si variante de extensie ale aripii si contraripii, diverse prelungiri de cauciuc sau alte material flexibile, care ofera o protectie crescuta.
Un alt rol al aripii este contributia ei la aerodinamica autoturismului. Pentru masinile sportive, de curse sau raliu, designul aerodinamic al aripii poate contribui la o circulatie mult mai rapida a aerului, asigurand astfel performante mai bune. Pentru masinile de serie obisnuite, aripile urmaresc fidel linia caroseriei, fapt ce creeaza, de asemenea, o buna aerodinamica, respectand mai degraba designul masinii decat urmarirea unor performante de top.
In functie de producatorul masinii sau de producatorii de subansamble si piese auto, aripa poate fi construita din mai multe tipuri de materiale. Cel mai folosit material este tabla, in diverse compozitii, mai dura sau usor mai flexibila, fapt ce poate face mai dificila sau mai usoara o eventuala operatiune de tinichigerie. In multe situatii, loviturile minore pot crea niste simple adancituri in aripa. In functie de tabla folosita, aceste adancituri se pot trage inapoi in pozitie cu ajutorul unor ventuze speciale sau a altor unelte sau utilaje specifice unei sectii de tinichigerie.
Inlocuirea aripilor este un procedeu de dificultate diferita, in functie de pozitia lor. De regula, aripile din fata sunt mai usor de inlocuit, intrucat sunt piese individuale prinse prin suruburi si cleme de restul caroseriei. In schimb, inlocuirea aripilor din spate presupune un proces tehnologic mai amplu, care poate consta in decuparea aripii de restul caroseriei sau inlocuirea integrala a ansamblului care contine si aripa spate.
O aripa nou comandata vine, de regula, cu o solutie pe baza de grund aplicata pe suprafata ei, si este – cum se spune in termenii mecanicilor de tinichigerie – buna de vopsit. Acest fapt este, de fapt, singura provocare mai serioasa la inlocuirea unei aripi: vopsirea. Nu ne putem permite in fiecare zi sa revopsim integral masina odata cu noua aripa. De aceea, o aripa proaspat vopsita poate prezenta diferente de nuanta fata de celelalte componente ale caroseriei. Aceste diferente pot fi mai mari sau mai mici, in functie de vopseaua achizitionata si de experienta si priceperea tinichigiului auto.
Daca vrei sa ai la dispozitie cea mai variata gama de piese auto de la cel mai mare magazin de piese auto online, ai ajuns unde trebuie. Aici ai sansa sa gasesti in cateva secunde piesele care se potrivesc masinii tale, aripa Golf 4, aripa fata Logan, aripa Ford Focus 2, aripa Passat, aripa audi a4, aripa spate Logan, aripa VW Touran sau orice alte aripa de la producatori auto precum Mercedes, Renault, Hyundai, Nissan, Peugeot, Citroen, Fiat, Volvo, Suzuki, Honda, Toyota, Kia etc.
Poti opta pentru producatorul tau preferat de piese auto. Aici gasesti cu siguranta piese auto originale sau piese auto aftermarket aripa OE BMW, aripa OE FORD, aripa DT Spare Parts, aripa MTR, aripa Klokkerholm, dar si de la OE Hyundai, OE Chevrolet, Oran, Pacol, Poliplast, Van Wezel si zeci de alti producatori de piese auto.
Plaseaza comanda si alege optiunea de plata preferata. Poti sa achiti direct cu cardul sau poti plati ramburs la curier, care va veni la tine in cel mai scurt timp posibil de la depunerea comenzii. In acelasi timp, poti vizita oricand reteaua de magazine epiesa.ro in principalele orase ale tarii, de unde poti ridica personal produsele si unde te poti consulta cu expertii nostri. Siguranta ta este pentru noi la fel cum e epiesa.ro pentru topul magazinelor de profil – pe primul loc!