Arc spirala

ALFA ROMEO

ASTON MARTIN

AUDI

BENTLEY

BMW

BUGATTI

CADILLAC

CHEVROLET

CHRYSLER

CITROEN

DACIA

DAEWOO

DAF

DAIHATSU

DODGE

FERRARI

FIAT

FORD

HONDA

HUMMER

HYUNDAI

INFINITI

ISUZU

IVECO

JAGUAR

JEEP

KIA

LADA

LAMBORGHINI

LANCIA

LAND ROVER

LEXUS

MAN

MASERATI

MAYBACH

MAZDA

MERCEDES-BENZ

MG

MINI

MITSUBISHI

NISSAN

OPEL

PEUGEOT

PONTIAC

PORSCHE

PROTON

RENAULT

RENAULT TRUCKS

ROLLS-ROYCE

ROVER

SAAB

SCANIA

SEAT

SKODA

SMART

SSANGYONG

SUBARU

SUZUKI

TESLA

TOYOTA

VOLVO

VW
Arc spirala
Desi par piese auto foarte simple si neimportante, arcurile auto prezinta o
responsabilitate mare. Acestea trebuie sa mentina anvelopele in contact cu
suprafata pe care circula, in cazul in care exista denivelari. Mai exact, arcurile
acumuleaza energia mecanica, in momentul in care aceasta apare brusc si o
elibereaza natural, revenind la forma initiala.
In cazul in care automobilul intalneste o denivelare, arcurile montate pe acesta se
vor comprima in prima parte a denivelarii si vor reveni la forma initiala in cea de-a
doua. Practic, vor retine energia verticala, pentru a putea pastra roata pe pamant si
a ii oferi soferului o manevrabilitate foarte buna in momentul in care intalneste
denivelari.
Daca masinile nu ar avea arcuri sau mai exact sistemul de suspensie, rotile ar
transmite energia data de imperfectiunile strazii direct catre sasiu, ceea ce ar face
automobilul sa sara, lucru care ar crea un inconfort pentru pasageri, cat si riscuri
destul de mari de accidente.
Rolul principal al arcurilor este acela de a separa rotile de sasiu si de a oferi confort
maxim pasagerilor, prin mentinerea anvelopelor in contact cu suprafata pe care
circula. Pe langa acest rol insa, arcurile mai au si rolul de a ajuta masina sa reziste
la fortele care apar in cazul accelerarii, a franarii si a virajelor.
Arcurile nu trebuie sa fie nici foarte tari, nici foarte moi, fiind necesara o flexibilitate
medie. Acestea trebuie sa aiba o rigiditate destul de mare pentru prevenirea
compresiei sau alungirii complete, in cazul unor denivelari foarte mari, insa trebuie
sa fie si destul de flexibile, pentru mentinerea contactului permanent cu carosabilul.
Inflexibilitatea arcurilor depinde foarte mult de terenul pe care se conduce masina.
Spre exemplu, masinile care sunt conduse doar pe teren accidentat, vor dispune de
arcuri flexibile si cat mai inalte, in timp ce o masina care circula pe strada sau pe
piste de curse, va dispune de arcuri ceva mai rigide si mai mici. Masinile de serie
sunt dotate cu arcuri medii, care sa poata face fata unor situatii diverse de teren.
Daca esti sofer de performanta, trebuie cu siguranta sa arunci o privire mai atenta in
momentul in care iti alegi arcurile pentru masina ta. Majoritatea oamenilor au
probleme in a-si alege arcurile deoarece fiecare au caracteristici diferite, asadar site-
ul www.autohut.ro dispune de o gama extrem de vasta de arcuri si saibe pentru toti
soferii. In general, ar trebui sa cautati arcuri care sa ridice masina intre 3 si 8 cm de
la sol, Odata ce ati facut aceasta schimbare, veti vedea o imbunatatire in luarea
curbelor, veti avea o siguranta mai mare la volan si va va incuraja sa calcati pedala
de acceleratie, ceva mai tare.
CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE