Amortizoare

ALFA ROMEO

ASTON MARTIN

AUDI

BENTLEY

BMW

BUGATTI

CADILLAC

CHEVROLET

CHRYSLER

CITROEN

DACIA

DAEWOO

DAF

DAIHATSU

DODGE

FERRARI

FIAT

FORD

HONDA

HUMMER

HYUNDAI

INFINITI

ISUZU

IVECO

JAGUAR

JEEP

KIA

LADA

LAMBORGHINI

LANCIA

LAND ROVER

LEXUS

MAN

MASERATI

MAYBACH

MAZDA

MERCEDES-BENZ

MG

MINI

MITSUBISHI

NISSAN

OPEL

PEUGEOT

PONTIAC

PORSCHE

PROTON

RENAULT

RENAULT TRUCKS

ROLLS-ROYCE

ROVER

SAAB

SCANIA

SEAT

SKODA

SMART

SSANGYONG

SUBARU

SUZUKI

TESLA

TOYOTA

VOLVO

VW
Amortizoare
In ultimii ani, progresele inregistrate in dezvoltarea autovehiculelor din ce in ce mai
performante au determinat, in special, concentrarea pe dezvoltarea unui sasiu mai
performant. Amortizorul este o parte importanta a sasiului.
Amortizorul mai are si o denumire mai lunga si anume, amortizor de socuri. Aceasta
denumire este in gresita, pentru ca amortizoarele nu absorb socurile. Ele trebuie sa
reduca si sa decelereze vibratiile arcurilor. Amortizoarele impreuna cu arcurile
asigura legatura dintre caroserie si suspensia masinii.
Roata emite de 10 ori mai multe vibratii decat caroseria si daca amortizorul nu ar
exista aceste vibratii ar fi transmise catre caroserie. Amortizorul este cel care se
asigura ca pasagerii nu vor simtii vibratiile rotii in timpul mersului. In termeni tehnic,
el nu este un absorbator de socuri ci mai degraba un diminuator de vibratii.
In teorie, amortizorul este un convertor de energie. El transforma energia cinetica de
la arcuri in caldura, prin frecare cu un lichid. Aceasta transformare are loc atunci
cand pistonul amortizorului se deplaseaza in sus si in jos in cilindrul umplut cu lichid.
In acest timp supape plasate pe cilindru decelereaza miscarea pistonului atat de
puternic incat vibratia arcului este stopata.
In ziua de astazi, majoritatea amortizoarelor vin cu gaz in loc de ulei in interiorul
cilindrului. O data cu evolutia motoarelor a trebuit dezvoltata si o metoda mai sigura
de amortizare. Amortizoarele cu ulei puteau ajunge sa depaseasca temperaturi de
120 de grade celsius in interior. De aici apareau probleme, uleiul spuma se incalzea
foarte tare si distrugea supapele care il tineau inauntru, intr-un final amortizorul se
defecta complet.
Atunci cand mergi mult cu o masina care are amortizoare cu ulei, uleiul se incalzeste
atat de tare incat amortizorul nu va mai functiona cum trebuie. El pierde si 35% din
forta de amortizare in timpul unei calatorii lungi, cu alte cuvinte, el nu va mai
amortiza ca la inceputul calatoriei. Ce se intampla in acest caz? Aderenta rotilor va fi
diferita si se modifica performantele masinii dar si confortul. Este indicat sa te opresti
din cand in cand la o pauza de cafea pentru a lasa uleiul sa se raceasca si
amortizorul sa functioneze iar in parametrii.
Aceste modificari nu apar in cazul amortizoarelor cu gaz. Azotul din interior mentine
o presiune constanta. Ele sunt folosite pentru a elimina tendinda uleiului de a face
spuma.
Intelegand rolul amortizoarelor, urmeaza partea de achizitionare a unora. Printre
cele mai bune amortizoare sunt cele ale producatorului Sachs, fiind trecute prin
numeroase teste. Amortizoare pentru toate stilurile de condus, se pot gasi pe site-ul
online www.autohut.ro, la preturi foarte bune si calitate ridicata.
CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE