Acest website sau tool-urile externe, folosesc cookie-uri necesare pentru buna lui functionare, in scopurile descrise in politica de cookie-uri. Pentru a afla mai multe despre acestea si despre modul in care poti sa revoci acordul pentru cookie-urile folosite, te rugam sa consulti Politica Cookies. Prin inchiderea acestui mesaj de notificare, derularea paginii, accesarea link-urilor sau continuarea navigarii in website in orice fel, iti dai acceptul pentru folosirea de cookie-uri.

Ultimele zile din valul 2 de reduceri- Topim preturile la piese auto, pana la -35% REDUCERE la zeci de brand-uri de top! Doar in acesta saptamana! STOCURI LIMITATE! Pana la 19.08 ora 8.30!

image0 0.00 Lei

Rulment roata, Butuc roata

Rulment roata


Rulmentii pentru roti sunt fie cu bile, fie cu role cu role conice. In general, rulmentii cu roti din fata folosesc un rulment cu bile, deoarece un rulment cu bile cu forma unghiulara va accepta sarcini mai mari decat un rulment de tip Conrad. Un rulment cu role conice va accepta atat o sarcina radiala, cat si o forta de tractiune. Unele osii din spate vor avea un set de rulmenti de tip cartus care sa contina fie un set cu role, fie un set cu role conice. Acestea ajuta rotile sa se roteasca rapid cu cat mai putina frecare posibil. Acestea sunt utilizate pe toate tipurile de vehicule, de la biciclete la avioane si masini.

Rulmetul rotii este exact un rulment care se afla in interiorul butucului rotii. Butucul leaga roata de restul masinii si rulmentul asigura o frecare cat mai mica a rotii. Ca orice rulment, acesta are numeroase bile inauntru lubrifiate tot timpul. Cu trecerea vremii, uleiul care lubrifiaza isi pierde din calitati si bilele vor incepe sa se frece intre ele. Atunci, rulmentul mai are foarte putin de trait.

Un rulment de roata care nu este reglat poate reduce durata de viata a rulmentului și poate afecta chiar si alte piese auto. Acesta afecteaza functionarea si durata de viata a axului, a etansarii rotilor si a componentelor de frana. Este important sa reglati jocul rulmentului la specificatiile corespunzatoare. Daca setul de lagar este reglat prea slab sau prea strans, acesta poate provoca esec prematur. Reglarea lagarului nu a devenit critica pentru performanța de franare pana la introducerea franelor cu disc. Etrierul este montat direct pe articulatia de directie, iar daca jocul ar fi prea mare, acesta ar face ca pistonul sa cedeze inapoi in etriere, ducand la o deplasare excesiva a pedalei.

Atunci cand inlocuiti rulmentii de roti, este extrem de important sa folositi componente de inalta calitate pentru piata pieselor de schimb. Rulmentii de calitate superioara pot sa nu se potriveasca destul de bine aplicatiei, ceea ce poate cauza probleme cu endplay-ul. Acest lucru poate provoca probleme de conducere care pot insemna reveniri intr-un service auto foarte costisitoare.

Pentru a evita deteriorarea noului rulment, cursa interioara a lagarului trebuie apasata cu grija pe un arbore, iar cursa exterioară este presata in alezaj. Ciocnirea unui lagar in loc poate duce la rotirea sau lovirea bilelor in urma cursei rulmentilor si la producerea unei defectiuni premature.

Asadar, recomandarile specialisitor in piese auto, spun ca cel mai indicat este sa cumparati rulmenti pentru roti doar de calitate, acestia fiind trecuti printr-o sumedenie de teste si incercari astfel incat rezistenta acestora sa fie cunoscuta. Site-ul www.autohut.ro, dispune de o gama larga de astfel de rulmenti si multe alte piese auto la preturi foarte bune.


Asistenţă clienţi

 0377 100 946
 Luni - Vineri
intre 09:00 - 18:00