Acest website sau tool-urile externe, folosesc cookie-uri necesare pentru buna lui functionare, in scopurile descrise in politica de cookie-uri. Pentru a afla mai multe despre acestea si despre modul in care poti sa revoci acordul pentru cookie-urile folosite, te rugam sa consulti Politica Cookies. Prin inchiderea acestui mesaj de notificare, derularea paginii, accesarea link-urilor sau continuarea navigarii in website in orice fel, iti dai acceptul pentru folosirea de cookie-uri.

Start promo - TRANSPORT GRATUIT de la 299 lei. Doar in aceasta saptamana!

image0 0.00 Lei

Bujie incandescenta PEUGEOT 106 I (1A, 1C) (0 produse)

Bujie incandescenta
Ne pare rau, nu am gasit produse care sa se potriveasca cu cautarea ta
  • - Verifica de doua ori scrierea
  • - Incearca sa cauti dupa codul de produs
  • - Incearca o cautare mai putin specifica
  • - Va puteti restrange rezultatele cautarii ulterior

Pentru mai multe informatii te rog sa ne contactezi la numarul de telefon 0377 100 946

Bujie incandescenta


Mai toate motoarele diesel din zilele noastre au bujii incandescente, cate una pentru fiecare cilindru. Bujia incandescenta nu este, practic, o bujie, ci mai degraba un incalzitor. Este o piesa metalica cu o rezistenta in interior ce reactioneaza la curentul electric.

Bujia incandescenta nu face aprindere permanenta ca in cazul unei bujii obisnuite la motoarele pe benzina. De fapt, este un element extrem de putin utilizat in functionarea unui motor. De exemplu, daca temperatura exterioara este ridicata, sa zicem peste 25 de grade, bujia incandescenta nu functioneaza deloc. De unde si rolul sau de "ajutor" in pornirea motorului, nu de element care merge non-stop.

Cand temperatura este negativa, cand motorul este rece, compresia aerului in piston nu reuseste sa produca o caldura atat de mare incat sa aprinda motorina pulverizata de injector. Din cauza ca motorul este rece, caldura se disipa in metalele din jur, adica piston, camasa, biela. In astfel de momente, in care aerul este prea rece si compresia nu duce la aprindere, intra in functiune bujia incandescenta.

Unul dintre senzorii motorului isi da seama ca temperatura este rece si, la punerea contactului, inainte de pornirea efectiva a motorului, actioneaza bujia care se aprinde in camera de compresie. Practic, timp de cateva secunde sta aprinsa si incalzeste atmosfera. Iar cand electromotorul invarte motorul si se produce compresia, va fi suficienta caldura incat sa se produca aprinderea motorinei prin compresie.

Bujia incandescenta depinde de senzorul care simte ca motorul are nevoie de caldura produsa de ea. Daca acel senzor este stricat, s-ar putea sa avem surprize neplacute iarna si sa nu putem porni masina, deoarece senzorul simte ca este cald, desi, in realitate, temperatura este negativa.

Bujiile oricum sunt predispuse la a se strica in timp. Capul incandescent se afla mereu in camera de compresie si, in timp, se acopera de calamina, depuneri si funingini. Motoarele diesel mai vechi si care au multi kilometri la bord, incep sa faca figuri iarna, pentru ca bujiile sunt acoperite si, chiar daca sunt incalzite, nu se mai inrosesc si nu mai produc caldura suficienta ca sa permita aprinderea aerului comprimat.

In momentul in care motorul este cald, bujia nu se va incalzi deloc, iar motorul va porni fara probleme. Dar chiar daca nu e folosita, se uzeaza si devine tot mai murdara, in timp devenind inutila si va trebui schimbata.

Cand vine vorba despre schimbarea bujiilor incadescente preturile acestora pot varia foarte mult de la producator la producator. Site-ul www.autohut.ro are o varitate de bujii incandescente potrivite pentru stilurile de sofat, iar preturile acestora in raport cu calitatea sunt avantajoase.

Asistenţă clienţi

 0377 100 946
 Luni - Vineri
intre 09:00 - 18:00